THINK PINK

From left : Prabal Gurung, Giles, Matthew Williamson, Chanel, John Galliano, House of Holland “To the women of America” no, make it ...

From left : Prabal Gurung, Giles, Matthew Williamson, Chanel, John Galliano, House of Holland

“To the women of America” no, make it to the women everywhere “banish the black, burn the blue and bury the beige. From now on girls THINK PINK”.
No, it isn’t an official message from the White House and no, I haven’t gone mad (yet). This is taken from the editorial that Maggie Prescott, editor-in-chief of Quality magazine, wrote in 1957 in the Audrey Hepburn/ Fred Astaire musical “Funny Face” but it might as well have been written by Anna Wintour, Franca Sozzani, Alexandra Shulman or any of the other editor-in-chief of any fashion magazine nowadays because that’s exactly what we must do. One of the biggest trends this season is, in fact, pink. Pink in all its shades: from light pink, to hot pink, from amaranth to fuchsia, from baby pink to Barbie pink, you name it.
Giorgio Armani
If you think that pink equals girly, fluffy and romantic Tom Ford and Azzaro are going to prove you wrong with short, sleek, sexy dresses and the same are going to do Marc Jacob’s funny and sporty jumpsuit and Armani’s ready-for-work jackets. Of course, there’s also plenty of that fluffy, girly and romantic pink we were talking about in Antonio Berardi’s, Oscar de la Renta’s and Temperley London’s collection and I dare anybody to resist the urge to grab a tiara and play princess once they see Zac Posen’s blush pink ball gowns. I understand that to many of you the idea of wearing head-to-toe pink might be a little, shall we say, unsettling, so, instead of wearing pink clothes, why don’t you start with pink accessories? A pink bag, a scarf, pink shoes or even some pink nail polish are definitely going to do the trick! So, as Maggie Prescott brilliantly put it “I wouldn’t presume to tell a woman what a woman ought to think, but tell her if she’s got to think: think pink”!





From left: Antonio Berardi, Tom Ford, Thakoon, Marc By Marc Jacobs

“Alle donne di America” no, alle donne di tutto il mondo “mettete al bando il nero, bruciate il blu e seppellite il beige. D’ora in poi ragazze PENSATE ROSA”.
No, questo non è un messaggio ufficiale dalla Casa Bianca e no, non sono diventata pazza (non ancora). Questa frase è presa dall’editoriale che Maggie Prescott, direttrice della rivista Quality, scrisse nel 1957 nel musical “Cenerentola a Parigi” con Audrey Hepburn e Fred Astaire ma sarebbe potuto essere scritto anche da Anna Wintour, Franca Sozzani, Alexandra Shulman o qualunque delle direttrici di qualsiasi rivista di moda oggi perché è esattamente quello che dobbiamo fare. Uno dei trend più grandi di questa stagione è, infatti, il rosa. Rosa in tutte le sue sfumature: dal rosa chiaro al rosa scuro, dall’amaranto al fucsia, dal rosa antico al rosa shocking, chi più ne ha più ne metta.
Temperley London
Se credete che rosa sia sinonimo di femminile, vaporoso e romantico Tom Ford e Azzaro vi dimostreranno che avete torto con vestiti corti, eleganti e sexy e lo stesso faranno la tuta giocosa e sportiva di Marc Jacobs e le giacche da lavoro di Armani. Ovviamente anche quel rosa femminile, vaporosi e romantico di cui parlavamo prima è presente in gran quantità nelle collezioni di Antonio Berardi, Oscar de la Renta e Temperley London e sfido chiunque a resistere all’impellente bisogno di prendere una corona e giocare alle principesse dopo aver visto gli abiti da sera rosa cipria di Zac Posen. Capisco perfettamente che per molte di voi l’idea di dover indossare qualcosa di rosa sia, possiamo dire, preoccupante quindi perché al posto di indossare abiti rosa non cominciate con degli accessori? Una borsa rosa, un sciarpa, delle scarpe o anche uno smalto rosa saranno più che sufficienti! Quindi, come dice Maggie Prescott “non potrei ritenere di dire ad una donna cosa una donna debba pensare, ma ditele che se deve pensare che pensi rosa!” 





You Might Also Like

0 commenti

Flickr Images