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CINDERELLA'S SLIPPERS: THE FIRST "IT" SHOE
12:18
Before all the Manolos, the Jimmy Choos, the
Louboutins there is one pair of shoes that has been the dream of every little girl
(including the one writing this article): Cinderella’s glass slippers. What
little girl wasn’t, at one point between the age of 4 and 10, the proud owner
of a surprisingly cheap, incredibly uncomfortable and instantly breakable pair
of “glass” slippers? They were the first “IT shoes” of our lives, the ones that
shaped our idea of the perfect shoe – gorgeous yet terribly uncomfortable- and probably
the reason of our weird and expensive shoe obsession.
Well, glass-slippers-owners-wannabes
from all around the world get your credit cards ready because to celebrate the
release of their new movie “Cinderella” (out on March 13), Disney Consumer
Products asked nine designers to reinterpret the iconic shoe! Each of the nine
designers - Paul Andrew, Alexandre Birman, Rene Caovilla, Jimmy Choo, Salvatore
Ferragamo, Nicholas Kirkwood, Charlotte Olympia, Jerome C. Rousseau and Stuart
Weitzman - had the possibility to create their own version of Cinderella’s
slippers and what they came up with is simply enchanted.
After being presented
at Milan’s luxury department Excelsior – where it’s going to be on sale until
March the 3rd – the collection is going to travel all around the
world: from New York’s and Beverly Hills’
Saks Fifth Avenue to London Harrod’s , to Paris’ Galeries Lafayette, Moscow’s
Tsum, Dubai’s The Dubai Mall and more! The
collection is also going to be available at some of the designer’s stores!
Prima di tutte le Manolo, la Jimmy Choo, le Louboutin c’è stato un paio di scarpe che è stato il sogno di ogni bambina (incluso di quella che sta scrivendo questo articolo): le scarpette di cristallo di Cenerentola. Quale bambina, nell’età tra i 4 e 10 anni, non è stata la fiera padrona di un paio di sorprendentemente economiche, incredibilmente scomode e istantaneamente frantumabili scarpette di “cristallo”? Sono state le prime “scarpe IT” della nostra vita, quelle che hanno segnato la nostra idea di scarpa perfetta – bellissima ma terribilmente scomoda- e anche le sospettate colpevoli della nostra strana e costosa ossessione per le scarpe.
Beh, aspiranti-proprietarie-di-scarpette-di-cristallo
di tutto il mondo farete meglio a tirare fuori le vostre carte di credito perché
per celebrare l’uscita del loro nuovo film “Cenerentola” (in uscita in Italia
il 12 marzo), la Disney Consumer Products ha chiesto a nove designer di
reinterpretare l’iconica scarpa! Ognuno dei nove designer - Paul Andrew,
Alexandre Birman, Rene Caovilla, Jimmy Choo, Salvatore Ferragamo, Nicholas
Kirkwood, Charlotte Olympia, Jerome C. Rousseau and Stuart Weitzman – ha avuto
la possibilità di creare la propria versione della scarpa di Cenerentola e
quello che hanno creato è semplicemente incantato.
Dopo esser stata presentata
al luxury department Excelsior di Milano – dove sarà in vendita fino al 3
marzo- la collezione farà il giro del mondo: da i Saks Fifth Avenue di New York
e Beverly Hills, a Harrods di Londra, alle Galeries Lafayette di Parigi, al
Tsum di Mosca, al The Dubai Mall di Dubai e molto ancora! La collezione sarà
anche disponibile presso alcune delle boutique dei designer!
Paul Andrew |
Alexandre Birman |
Jimmy Choo |
Rene Caovilla |
Salvatore Ferragamo |
Nicholas Kirkwood |
Charlotte Olympia |
Jerome C. Rousseau |
Staurt Weitzman |
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